MIME-Version: 1.0 Content-Location: file:///C:/1F15DE0C/jen.html.htm Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Content-Type: text/html; charset="us-ascii" بسم الله الرحمن الرحيم

<= b>= 6;سم الله الرحمن الرحيم

<= b>=  

<= b>خداوند= ;ا : برای همسایه كه نان مرا ربود، نان !! بر= ای عزیزانی كه قلب مرا = شكستند= ;، مهربانی !! برای كسانی ك= 607; روح مرا آزرد= 606;د بخشش !! و برای خویشتن = خویش ، آگاهی و عشق می طلبم...= <= /o:p>

<= span lang=3DFA style=3D'mso-bidi-language:FA'> 

<= b>حمد &= #1608; سپاس يگانه خالق آسمان و زمين را كه كس بي كسان است و يار و ياور مومنان

<= b>داد&#= 1607; هايش همه نعم= 578; است و نداده هايش همه حكم= 578;

<= b> 

<= b>به لطف ايزد متعال قصد دارم در مورد جن و ماوراطبيعه براي روشن شد= 606; افكار برادران و خواهران عزي= 86; خود مقاله اي منتشر كنم تا با حقايق آشن= 575; شده و از خرافاتي كه متاسفانه در مورد جنيان د= 585; جامعه رواج پيدا كرده فاصله بگيرند...انشا&#= 1575;لله

<= b> 

<= b> 

<= b>جن و ان= 587; را جز برای پرستش خود نيافريده ام (الذاريات 56)

<= b> 

<= b>هر مسلماني به وجود جنيان د= 585; كنار انسان ه= 575; معتقد است هم= 575;نطور كه خداوند سبحان در كتا= 576; آسماني خود قرآن كريم در اين باره آياتي نازل كرده است پس ايمان داشتن به جن امري واجب است و كساني كه به

<= b>وجود ج = 6; شك كنند و آن را انكار كنن= 583; در حقيقت به آيات خداوند شك كرده اند.

<= b> 

<= b>مسئله اي كه امروز در ميان جوانان رواج يافته و اكثر= 575; علاقه به آن دارند ارتبا= 91; با جنيان است كه انشاالله در اين باره هم مطالبي بيان خواهم كرد.

<= b> 

<= b>اما يك مشكل بزرگ كه متاسفانه به دليل رعايت ن= 603;ردن برخي مسائل گريبان گير خانواده ها شده جن زدگي است كه با مساعدت از حق تعالي راه ها= 610; رهايي از اين معزل نيز در اين مقاله قرار خواهد گرفت.

<= span lang=3DAR-SA> 

<= b>نويسند= ;ه: ياسين قاسمي

<= span lang=3DAR-SA> 

<= b>خلاصه ای از علوم <= span lang=3DAR-SA style=3D'color:red'>متافیز= یک

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:red'> 

<= b>= 05;تافيزيك به تعبير ابن= 204;سينا مجموعه‌اي ا= 86; حكمت ماقبل‌= 75;لطبيعه و مابعد‌الط= 76;يعه مي= 204;باشد، همچنين ابعا= 83; غيرفيزيكي و ماورائي انس= 75;ن را نيز شامل مي‌شود كه با حواس پنج‌گا&= #1606;ه قابل احساس نمي‌باشد ول= 10; با حواس برتر مي‌توان آن ر= 575; ادراك كرد. امروزه در قر= 606; جديد و در هزارة سوم، متافيزيك يك= 10; از حكمتهاي مورد توجه بسياري از افراد در سراسر جهان است. در ايران نيز مشاهده مي‌ش= 08;د كه افراد بخصوص جوانا= 06; به آن توجه دا= 585;ند؛ استقبال فراوان از كتابهايي كه در اين زمينه منتشر مي‌شو= 83; و يا سمينارهايي كه در اين مقوله برگزار مي‌گ= 85;دد مبين آن است. متــافیزیک پيرامون تلهR= 04;پاتي، سفرروح، سايكوم&= #1578;ري، هاله‌شناسيš= 8; پيشگويي، كفR= 04;شناسي، حسس‌ششم، هيپنوتيزم، انواع مراقبه، روح و روح‌شناسي، روح‌پزشكي، ارتباط با ارواح، مرگ، جن و جن‌شناس= 610;، ارتباط با جن= 548; ني= 585;وهاي غيرفيزيكي(ن= 10;روهاي رواني، فرارواني و روحي)، نقش ماده، انرژي= 48; مكان و زمان در فيزيك و متافيزيک، مــــــی بــاشــد.



در قرآن كريم به كرات پي= 585;امون جن، روح، مرگ= 548; عالم ذر، عال= 605; برزخ، معاد و امثال آن صحب= 578; شده است، كه همگي مقولات مربوط به متافيزيك اس= 78;. اسلام ناب محمدي در هيچ جا متافيزيك = 608; فراروانشناž= 7;ي را انكار نكرده است. فقط در برخي موارد رفتن به سوي آن و يا استفاده از آ= 606; را نهي نموده است و آن هم به دليل خطراتي است كه براي ف&#= 1585;د يا جامعه دارد:



- 1
تله‌پاتي: كه عبارت است از ارتباط بين د= 608; يا چند نفر بدون استفاد= 07; از حواس پنج‌= 711;انه و با استفاده از نيروي فكر.



 - 2
سفر روح<= span dir=3DLTR>: كه عبارت است از خروج اختيار= 10; روح از بدن و بازگشت اختياري آن ب= 607; بدن<= /span>.



 - 3
سايكومتر= ;ي: كه عبارت است از سنجش و استخراج خاطرات ثبت= شد= 607; در اشياء بي‌= 580;ان.



۴- ها= 604;ه شن= 575;سي: كه عبارت است از بررسي انرژيهاي لطيف و ظريف ا&#= 1591;راف بدن انسان كه من= 588;اء آن جسم، روان و روح بوده و با حواس پنج‌= 711;انه قابل احساس و ادراك نمي‌ب= 75;شد و<= /span> = 07;مچنين چگونگي انتقال و تبادل اين انرژيها بين افراد(ارسال = 608; دريافت آن).



5
ـ هالة نوراني: كه عبارت<= span dir=3DLTR> اس= 578; از انرژيهاي لطيف و ظريف اطراف بدن انسان كه منشاء آن جسم= 548; روان و روح بوده و
با حواس پنج‌گانه و د= 585; حالت عادي قابل احساس و ادراك نمي‌ب= 75;شد، همچنين ارتباط هالة نو= 585;اني با بهداشت و سلامت جسم و روان<= /span>.



- 6
پيشگويي
: كه عبارت است از تلاش جهت كسب اطلاعات و اخ= 576;ار در مورد آيند= 607; با استفاده ا= 586; روشهاي مختل= 01;.



7
ـ كف شناسي<= span dir=3DLTR>: كه عبارت است از بررسي و مطالعه خطوط كف دست و ارتباط آنها با خصوصيات جسمي، رواني = 608; روحي فرد و ارتباط اين خطوط با سلام= 578; انسان و بعضاً ارتباط آن با برخي از وقاي= 593; آينده.



8
ـ حس ششم: كه عبارت است از درياف= 578; برخي اطلاعا= 78; و احساس برخي چيزها بدون استفاده از حواس پنج‌گا= 06;ه.



9
ـ هيپنوتيزم= ;: كه عبارت است از قرار گرفتن فرد در وضعيت خا= 589;ي كه ناخودآگا= 07; او فعال شده و در حالت تمرك= 586; ذهن قرار مي‌گير&= #1583;



10
ـ خود هيپنوتيزم<= span dir=3DLTR>
: كه عب= 575;رت است از قرار گرفتن در حال= 578; خاصي از تمرك= 586; به منظور خود تلقيني براي تقويت محاسن و تضعيف معايب.



11
ـ مراقبه(مد¡= 0;‌تيشن) : كه عبارت است از توجه و تمركز بدون تلاش بر يك موضوع خاص ديداري، شنيداري، گفتاري، فكر= 10; و قلبي به عنوان ابزار= 10; براي درك و احساس جهان هستي و رهايي موقت و محدود از دنياي فيزيكي و مسائل و مشكلات آن و سو= 602; دادن توجه و تمركز به درو= 606;.



12
ـ مراقبة ديداري: كه عبارت است از قرار گرفتن جسم در يك<= /span> = 08;ضعيت بي‌حركت و تمركز بر يك منظره و يا تصوير و ثبت آن در ذهن و سپس بستن چشم و<= /span> = 78;جسم آن منظره و يا تصوير و تداو= 605; اين كار به من&#= 1592;ور رها شدن از دنياي فيزيك= 10; و<= /span> = 01;راموش كردن آن و درك و احساس تمام جهان هستي.



13
ـ مراقبة گفتاري: كه عبارت است از قرار گرفتن جسم در يك<= /span> = 08;ضعيت بي‌حركت و تكرار يك كلم= 607; و يا عبارت مقدس به زبان &#= 1608; يا به دل همراه با تمركز برآن.



14
ـ مراقبة شنيداري: كه عبارت است از قرار گرفت= 606; جسم در يك وضعيت بي‌حر= 03;ت و تمركز بر حس شنوايي و گوش دادن به يك صدا و يا صوت طبيعي و يا گوش دادن به يك نوار موسيقي



15
ـ مراقبة فكري<= /span>: = 03;ه عبارت است از قرار گرفتن جسم در يك وضعيت بي‌حركت وتمركز بر يك موضوع خاص فكري و انديشيدن در مورد آن. اين موضوع فكري= مي= 204;تواند مربوط به دني= 575; و يا عقبي باشد. مثلاً انديشيدن در مورد علوم مختلف مرسوم در دانشگاهها<= span dir=3DLTR>
و انديشيدن در مورد  علت خلقت، خودشناسي، م= 85;گ، حساب و كتابِ آخرت و



16
ـ مراقبة احساسي: كه عبارت<= span dir=3DLTR> اس= 578; از قرار گرفت= 606; جسم در يك وضعيت بي‌حر= 03;ت و تمركز بر قلب و ايجاد يك احساس خوب و<= /span> = 05;طلوب در آن و تداوم تمركز برآن ح= 587;.



17
ـ روح و روح شناسي: كه عبارت است از تحقيق و تفحص درمور= 583; ما= 607;يت روح، منشاء و مرجع آن، خصوصيات و ويژگي‌هاي آن، غايت و مقصد آن، تشابه و تفاوت‌&= #1607;اي آن با جسم و روان<= /span>.



18
ـ روح پزشكي<= /b>: كه عبارت است از شناسايي و درمان بيمار= 10;‌هاي رو= 581;ي.



19
ـ ارتباط با ارواح:
كه شامل تلاش براي ايجاد ارتباط با ارواح زندگا= 06; و مردگان به صورت مستقيم = 608; يا با واسطه ابزار و وساي= 604; بوده و اين ارواح مي‌تو= 75;نند متعلق به افراد معمول= 10; يا افراد تكامل يافته و پاك باشند.



20
ـ جن شناسي= : كه عبارت است از تحقيق و مطالعه در مورد جن، خصوصيات و ويژگي‌هاي<= span dir=3DLTR> فرž= 3;ي و اجتماعي آن= 548; تفاوت‌ها و شباهت‌هاي آ= 06; با انسان.



21
ـ ارتباط با جن<= /span>: ك= ;ه عبارت است از تلاش جهت برقراري ارتباط با جن به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم ب= 75;استفاده از ابزار و وس= 5;يل.



- 22
خودشناسي: خو= 583;شناسي غا= 610;ت و نهايت شناخ= 578;‌هاست كه به شناخت خداوند حكيم منتهي مي‌شو= 83;. هر كس خود را بش= 606;اسد، خداي متعال ر= 575; خواهد شناخت. خودشناسي برترين حكمتR= 04;ها و سودمندتري= 06; شن= 575;خت‌هاست.



- 23
خداشناسي: شن= 575;خت خد= 575;وند عزوجل آغاز دين‌داري، ا= 86; جمله بالاترين شناخت‌ها و عامل كامل شد= 606; معرفت است. شن= 575;خت حضرت حق تعال= 610; سبب دوستي با او و بي‌نياز= 610; از خلق و دل كندن از دنيا مي‌شود. كسي كه خدا را بشناسد تنها نخواهد ماند(هو معكم اين ما كنتم) هر چند به ظاهر از خلق دو= 585; ماند، چرا كه خداشناسي مونس هر تنهايي و يار و ياور هر بي‌&#= 1603;سي است. خداشناس= 610; ني= 585;وي هر ناتواني، روشنايي هر تاريكي و شفا= 610; هر بيماري اس= 578;...يا من اسمه دوا و ذكره شف= 575;

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:red'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:red'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:red'> 

‍‌جن واژ= 607;‌ای عربی و به معنی "موجود پنهان و نادیدنی" اس= 8; یا نامرئی (ناپیدا).
در عرف فارسی «اَجِنّه» جمع جن شمرده می شود. در عربی جمع واژ= 607; جن، جِنان اس= 578; و نوع آن جِنَ&#= 1617;ه.
در قرآن مجیž= 3; جن موجودی توصیف شده که &l= aquo;از آتش آفریده» شده است.
جن دارای دو جنس نر و ماده و دارای علم و ادراک معرفی شده است. همچنین به آنان ویژگی‌= 07;ای اخلاقی داده شده و مواردی از تماس آن‌ه= 575; با انسان را متصور شده‌ا= 87;ت. به روایت قرآ= 606; جن «از پیش از آفرینش انسا= 06;» بر روی زمین می‌زیسته اس= 78;. در کل جن بیست و دو مرتبه در قرآن تکرار شده و دارای سوره‌ای به همین نام است.

جن در فرهنگ اسلام

یکی از آفرید= 607; های خداوند موجودی است ب= 607; نام جن. این موجود همانند انسان دارای تکلیف است و هدف از خلقت ا&#= 1608;، همانند انسان، عباد= 78; و بندگی خداوند است. قرآن در سوره ذاریات آیه 56 و سوره الرحما= 06; آیه 15 می‌فرما&= #1740;د:«جن موجودی است ک= 607; از آتش آفرید= 607; شده است.» (و خلق الجان من مارج من نار)
جن اگرچه موجودی است ک= 607; قدرت انجام کارهای استث= 06;ایی و فوق العاده را دارد ولی <= span style=3D'font-family:Tahoma'>از نظر وجودی، ضعیفR= 04;تر از انسان و تحت تسخیر اوست؛
چنان که می‌د= 575;نیم همین موجودا= 78; در حکومت حضر= 578; سلیمان پیامبر خداوند در تح= 578; سلطه او بودند. پیامبری که ا= 586; جنس انسان‌ه= 75; برانگیخته شود پیامبر جنیان نیز هست.=

 

<= o:p> 

&nbs= p;

 <= /p>

1- رسول خدا (صلي الله عليه و آله) از مكه به سوى بازار عكاظ در طائف آمد و" زيد بن حارثه" با او بود، به اين منظور كه مرد= 605; را به سوى اسل&#= 1575;م دعوت كند، ام= 575; احدى به دعوت او پاسخ نگفت= 548; ناچار به سوى مكه بازگشت ت= 575; به محلى رسيد كه آنجا را وادى جن مى‏ناميدند = 08; در دل شب به تل&= #1575;وت قرآن پرداخت. جمعى از طائف= 607; جن از آنجا مى&#= 8207;گذشتند، هنگامى كه قرائت قرآن پيامبر (صلي ا&#= 1604;له عليه و آله) را شنيدند و گوش فرا دادند و به يكديگر گفتند: ساكت باشيد، هنگامى كه تلاوت حضرت پايان يافت آنها ايمان آوردند و به عنوان مبلغانى به سوى قوم خود آمدند و آنان را به سوى اسلام دعوت كردند. گروهى از آنها ايما= 606; آوردند و با هم به محضر پيامبر (صلي الله عليه و آله) رسيدند، و پيامبر (صلي &= #1575;لله عليه و آله) تعليمات اسلام را به آنها ياد داد= 548; اينجا بود كه آيات فوق و آيات سوره جن نازل گرديد. 2- شان نزولى از ابن عباس نقل شده که با شان نزول سابق شباهت دارد، با اين تفاوت كه" پيامبر (صلي الله عليه و آله) مشغول نماز صبح بود، و در آن تلاوت قرآ= 606; مى‏كرد، گروهى از جن كه در حال تحقيق و جستج= 608; بودند، و قطع اخبار آسمان آنان را به وحشت افكنده بود، صداى تلاوت قرآن پيامبر (صلي الله عليه و آله) را شنيدند و گفتند: علت قطع اخبار آسمان از ما همين است، اينجا بود كه سوى قوم خود بازگشتند و آنها را به اسلام دعوت كردند. 3- بعد از وفات ابوطال= 76; كار بر پيامب= 585; (صلي الله علي&#= 1607; و آله) سخت شد و به سوى طائف رفت تا شايد يارانى پيدا كند. اشراف طائف شديدا ا= 608; را تكذيب کرد= 606;د و آن قدر از پشت سر به پيامبر سنگ زدند كه خون از پاهاى مباركش جارى شد. آن حضرت خسته و ناراح= 578; به كنار باغى آمد و در سايه درخت نخلى نشست، در حال= 609; كه خون از پاه&#= 1575;ى مباركش مى‏ريخت. باغ متعلق به" عتبة بن ربيع= 607;" و" شيبة بن ربيعة" دو نف= 85; از ثروتمندا= 06; قريش بود، پيامبر از مشاهده آنها ناراحت شد، چ= 608;ن دشمنى آنها ر= 575; از قبل مى‏دانست. آن دو غلامشان" عداس" را كه مردى مسيحى بود با طبقى از انگور خدم= 578; پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرستادن= 583;. پيغمبر به" عداس" فرمود: از كجايى؟ گف= 578;: از نينوا! فرمود: از شهر بنده صالح خدا" يونس"؟" عداس" گفت: شم= 575; از كجا يونس را مى‏شناسي= 83;؟ فرمود: من رسول خدايم، خداوند به من خبر داده است. "عداس" به حقانيت پيامبر (صلي الله عليه و آله) پى برد، براى خدا سجد= 607; كرد و پاى پيامبر (صلي الله عليه و آله) را بوسه داد. هنگامى كه برگشت "عتبه" و "شيبه" او را سرزنش كردند كه چرا اين كار را كردى؟! گفت: اين مرد ص&= #1575;لحى است كه مرا از اسرار ناشناخته مردم اين سام= 575;ن در مورد پيامبرمان "يونس" خبر داد، آنها خنديدند و گفتند: مبادا تو را از آئين نصرانيت فري= 76; دهد كه او مرد فريبكارى اس= 78;! پيامبر (صلي الله عليه و آله) به سوى مكه بازگشت (در حالى كه محصول اين سف= 585; تنها يك مرد مؤمن بود) تا به نزديكى نخلى در دل شب رسيد و مشغول نماز شد. گروهى از جن از اهل "نصيبين" يا "يمن" از آنج= 5; مى‏گذشتند، صداى تلاوت قرآن او را در نماز صبح شنيدند و گوش فرا دادند و ايمان آوردن= 83;.

 

<= b> 

<= b> 

<= b>امام مسلم از عبدالله بن مسعود رضي الله عنه روا= 610;ت  ميكند كه فرمود:شبي همراه رسول ا= 604;له صلي الله و عليه و سلم بوديم ناگها= 06; و را نيافتيم پس گفتيم كه ربوده شده يا ترور شده است پس به بدترين حالت شب گذرانديم هنگامي كه صب= 581; كرديم ديديم كه او از طرف حراء مي آيد پس عرض كرديم يا رسول الله! شما را نيافتيم پس جستجوي شما ر= 575; كرديم و نياف= 578;يم سپس به بدتري= 606; حالت شب گذرانديم !

<= b> 

<= b>آنگاه رسول الله فرمود: "فرستاده جن نزد من آمد پس به همراه او رفتم و بر آنان قرآن خو= 575;ندم " عبدالله مي گويد : سپس همراه ما برا= 607; افتاد و اثر آنان و اثر آتش آنها به ما نشان داد و &= #1583;ر باره تو شه از رسول الله پرسيده بودن= 83; پس به آنان فرموده بوده : هر استخواني كه نام خدا بر آن برده شده براي شماست وقتي كه بدستان مي رسدگوشت بسيار خواهد داشت و هر پشك&#= 1604;ي علوفه حيواناتتان خواهد بود" سپس رسول الل= 607; فرمود: " پس با اين دو استنجاء نكنيد زيرا ك= 607; غذاي برادرانتان (جن) مي باشد

<= b> 

<= b>2-از ابوسعيد خدر= 10; رضي الله عنه روايت است كه گفت رسول الل= 607; به من فرمود : همانا مي بين= 605; كه تو گوسفند و صحرانشيني رادوست داري پس هر گاه در بين گوسفندانت و در باديه ات بودي آنگاه ب= 585;اي نماز اذان دادي پس صداي= 578; را بلند كن زيرا كه صداي موذن را جن و انس و چيزي ديگري نمي شنود مگر اينكه در روز قيامت براي ا= 608; گواهي مي دهد.

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>در اين كه جنيان از آتش ساخته شد= 607; اند شكي نيست

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>خداون= 583; مي فرمايد: {و الجان خلقنه من قبل من نار السموم}

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>(سوره حجر آيه27)

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>"وجن ر= 575; پيش از آن از آتش گرم و سوزان خلق كرديم"

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>و ابلي&#= 1587; هنگامي كه به سجده كردن براي آدم امر &#= 1588;د

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>چنين گفت:{قال انا خير منه خلقتني من نا= 585; و خلقته من طين}

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>(سوره اعراف آيه 12)

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>يعني:"= 605;ن از او (آدم) بهترم مرا از آتش آفريده ا= 610; و او را از خاك آفريده اي" و عايشه ام المومنين رض= 10; الله عنهما م= 610; گويد : رسول الله فرمودن= 83; :

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>"فرشت= 11;ان از نور آفريد= 607; شده اند و جن ازآتش آفريد= 07; شده و آدم از آنچه كه براي شما توصيف شد= 607; آفريده شده است "  =

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>اما اينكه اكنون نيز آنها از آتش هستند و اگر هستند چگونه با آتش عذاب داده ميشوند به روايات رجوع ميكنيم:

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>حضرت  عایشه= ;  رضی  الله عنها  می فرماید : رسول الله  صل الله  در حالی  که نماز  می خواندند  شیطان= ;ی  نزدش  آمد ،  آنگاه= ;  رسول الله صل الله علیه وسلم  او را محکم  گرفت  و گلویش  را فشار داد. و رسول الله  صل ال = 4;ه علیه وسلم  فرمود= ;: آنقدر  گلویش را فشار  دادم ، تا ای&#= 1606;که  سردی  زبانش بر دستم  احساس نمودم...{ این حد= ;یث صحیح است ، وامام نسائی  در سنن  کبری  (  11439) روایت کرده است.

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>از این حدیث  چنین  نتیجه=   می گیریم  که جن  اکنون= ;  آتش ن®= 0;ست ، زیرا  اگر  آتش  می بود  رسول الله  صل الله علی= 607; وسلم سردی  زبان  شیطان را بر دست خود احساس نمی کر= 583; .

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>و در حد&= #1740;ث  دیگری آمده  که رسول الله  صل الله علی= 607; وسلم  فرمودند :

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>دشمن خدا ، ابلیس ، شعله ای از آتش  جهت قرار دا= 583;ن  آن  در چهره ام آورده... امام م= سلم روایت  کرده  است

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>شمارۀ ( = 549)

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>از این حدیث  چنین  می فهمیم  که اگر  ش= یطان  بر کی = 1;یتی که آفریده شده  ی= عنی  (آتش ) باقی می بود  احتیا= ;جی  برای  آوردن= ;  شعله = 5;ی از آتش  نداشت.

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:fuchsia'>و همچن&#= 1740;ن  رسول الله  صل الله علی= 607; وسلم فرموده است:  ش= ;یطان  مانند خون  در رگ  انسان=   حرکت می کند... این حدیث را امام بخاری ( 3281) وامام مسلم ( 2174) روایت کرده اند.

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:black'> 

<= b>و از آيات كلام الله ميفهمي= 05; كه جن هم مانند انسان مكلف به عبادت &#= 1608; بندگي است

<= b>= 87;وره ذاریات آیه 56<= /b><= /p>

<= b>و ما خلقت الجن والانس إلا ل= 740;عبدون

<= b>و ما&= #1606;ند انسان اگر بنده ي صالح و نيكوكار باش= 83; بهشتي و اگر

<= b>بدك&#= 1575;ر و ظالم باشد جهنمي خواهد بود...

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b>انو= 75;ع جن

<= b> <= /b>

<= b>شاي&#= 1583; براي شما خواهر و براد= 585; مسلمان اين ي= 603; سوال باشد كه جنيان چند قس= 605; هستند؟

<= b> 

<= b>در ح&= #1583;یث  آمده  است ک = 7; رسول الله صل الله علیه وسلم  فرموده است:

<= b> 

<= b>جني&#= 1575;ن سه نوع هستند= 548; یک نوعی از آنها  پر دارند و در هوا  پرواز=   می کنند ، و نوعی دیگر مارها و عقربها=   هستند و نوع  سوم  آنها  سکونت می کنند و کوچ  نمی نمایند...        =       

<= b> 

<= b> امام  طبران= ;ی در معجم الکب= 740;ر ( 214/22) وابن حبان  در صح®= 0;ح ( 6156) وحاکم در مستدرک ( 2/456) روا&#= 1740;ت کرده اند.

<= b> 

<= b>جای سکونت جن

<= b> 

<= b>جن ب&= #1740;شتر  جاهای خلوت  و صحرا ، و مکانهای  که در آن  کس= ی زندگی نمی کن= 583; ، می پسندد ، و بدین  خاطر  بود که رسول الله  صل الله علی= 607; وسلم  برای  دعوت  دادن آنان  بسوی الله  و خواندن  قرآن  برایش= ;ان  به صحرا  می رفتند، چنانکه در اح= 575;دیث  آمده است.

<= b> 

<= b>و بر&= #1582;ی دیگر از جنها در جاهای کثی= 601; و زباله  سکونت= ;  می کنند ، و این  بخاطر این است  که آنها  باقی  ماندۀ=   غذای  انسانها  را می خورند  چنانکه  در حد®= 0;ث ذکر شده  است. =

<= b> 

<= b>و بر&= #1582;ی دیگر آنها همراه  انسانها در منزل  = سکونت می کنند .

<= b> 

<= b>همچ&#= 1606;ین در حمامها  و توالت نیز زندگی  می کنند در ا&#= 1740;ن جاها بیشتر  جنهای کافر زندگی  می کنند  زیرا که آنها  جاهای=   نجس  و کثیف را بی&#= 1588;تر  دوست دارند  و از بوی  خوب  بخصوص= ;  بوی  مشک بدشان  می آید.

<= b> 

<= b>وهم&#= 1670;نین در شکافها وسوراخها نی= 86; زندگی می کند در حدیث آمده که : ((رسول الله صل الله علیه وسلم از ادرا= 585; کردن در سورا= 582; نهی نموده است)).{ ابوداود بشمارۀ(29)ونسا&= #1574;ی بشمارۀ (34) واحمد(5/82)وحاکم= ;(1/186) روایت کرده اند}. از قتاده<= span style=3D'mso-spacerun:yes'>  یکی اž= 6; رواویان  این حž= 3;یث  پرسید= ;ه  شد بر= 5;ی چه ادرار در سوراخ کراهت دارد ؟ گفت: گفته می شود که محل سکونت جن می باشد . وج= ن در محل خوابی= 583;ن شتر نیز زندگ= 740;  می کنند چنانکه در حدیث آمده است. به صحیح مسلم ( 360) وسنن ابوداود(184) رجوع شود.

<= b> <= /b>

<= b>غذا= 10; جنيان

<= b> <= /b>

<= b>جن نيز مانند انسان ميخور= 83; و مينوشد.

<= b>در احاديث آمده است كه رسول الله (ص) گفتند: استخوان و سرگين غذاي جنيان است.

<= b>اما&#= 1605; بخاری ( 3860)

<= b>در حديثي ديگر رسول الله (ص) فرمودند:

<= b>هرگ&#= 1575;ه یکی از شما خواست غذا بخورد  پس با دست راست  بخورد ، و هرگاه خواست آب بنوشد پس ب&#= 1575; دست راست بنوشد ، زیرا که شیطان با دست  چپ غذا می خورد و با دست چپ آب می نوشد..= .

<= b>اما&#= 1605; مسلم(2020)

<= b> 

<= b>ت= ;غییر شکل جن=  

<= b> 

<= b>خدا&#= 1608;ند سبحان این قد= 585;ت را به جن داده تا خود را به صورتهای مختلف و گوناگون در آورد و در احادیث بسیا= 85; این حقیقت ثابت شده که آنها بیشتر ب= 607; صورت  سگ سیاه ، گربه سیاه ، و مار و عقرب برای انسان ظاهر می گردند.

<= b> 

<= b>و همچنین جن به شکل و صورت انسانها نیز ظاهر می گردد چنانکه=   در روز بدر ش&#= 1740;طان به صورت سراق= 607; بن مالک برای مشرکین ظاهر شد و گفت : امروز کسی بر شما غلبه نمی کند و من حامی و پشتیبان شم= 575; هستم. سیره ابن هشام(1/536) تف= 587;یر ابن کثیر ( 4/93)

<= b>همچ&#= 1606;ین جن خود را به شتر،گاو ، گوسفند، اسب = 608; قاطر  و الاغ ، و پرندگان ن&#= 1740;ز در می آورد...

<= b> 

<= b>پس اگر جن در صورت و شکلها= 740; که گفتیم آشکار شود می توانیم آنها را مشاهده کن= 740;م و در صورت و شکل اصلی که خداوند آنها را آفریده اس= 578; دیدن آنها ممکن نیست چنانکه در قرآن کریم آمده است:

<= b> 

<= b>(إنّ&= #1614;هُ یَرَیکُم هُوَوَقَبِ®= 0;لُهُ مِن حَیث لَاتَرَونَ = 7;ُم)  سورۀ اعراف آيه 27

<= b> 

<= b>شیط&#= 1575;ن وهمدستانش شما را می بین&#= 1606;د از جایی که شما آنها را نمی بینید.

<= b> 

<= b>پنا= 07; بردن به جن =3D شرك به خدا

<= b> <= /b>

<= b>جني&#= 1575;ن قدرت هايي دارند كه انسان هاي عادي از آنها بهره مند نيستند اما اين دليل بر برتر بودن جنيان نسبت ب= 607; انسان ها نيست...خداوند سبحان به انسان لقب خليفه الله داده و پناه بردن به جنيا= 606; و تفكر اينكه جن نسبت به انسان برتر و بالاتر است شرك محسوب ميشود.

<= b> 

<= b>رسو&#= 1604; الله (ص) فرمودند:

<= b>هرگ&#= 1575;ه یکی از شما در جای منزل گرف= 578; ، آنگاه (( أعوذ بکلمات الله التامات من ش= 585; ما خلق )) پناه = 605;ی برم به کلمه های کامل پروردگار از شر آنچه که آفریده است. بگوید ، تا زمانیکه درآ= 06; منزل هست و کوچ نکرده چی= 586;ی  به وی آسیب  نمی رساند.امام مسلم ( 2708)

<= b> 

<= b>قرب= 75;ني كردن براي جن =3D حرام

<= b> 

<= b>همچ&#= 1606;ين قرباني كردن براي جن حرام است و اين هم نوعي شرك به خدا محسوب ميشود.

<= b>زير&#= 1575; جن خالق انسا= 606; نيست و اگر چيزي براي غي= 585; از خداوند كه خالق انسان هاست قرباني شود حرام است.

<= b>متا&#= 1587;فانه امروزه اكثر كساني كه دچا= 585; جن زدگي شده اند به دستور دعا نويس برا= 610; جن گوسفند يا ..= . قرباني ميكنند تا=

<= b>از ش&= #1585; جن رهايي پيد= 575; كنند اما در حقيقت نوعي ش= 585;ك انجام داده اند.

<= b> 

<= b>رسو&#= 1604; الله (ص) در اين مورد فرمود:

<= b>خدا&#= 1608;ند لعنت کند کسی که برای غیر از خدا ذبح می کند. امام مسلم ( 1978)

<= b> 

<= b>همچ&#= 1606;ين كمك و مدد خواستن از جنيان حرام است .

<= b>كمك خواستن از غي= 585; خدا شرك به الله (جل) است.

<= b> 

<= b>اذي= 78; و آزار جنيان

<= b> 

<= b>باد&#= 1604;ائل مختلف نقلی و عقلی ثابت شد= 607; که جن به انسان آزار و اذیت می رسان= 583; . و این آزار و اذیت یا  بدین خاطر است که انسان به آنه= 575; آزار رسانده  مثلا بر سرشان آب گرم ریخته یا بر آنان ادرا= 585; کرده، و یا ای&#= 1606;که در منزلشان منزل نموده ، پس از وی انتقام می گی= 585;ند و به آزار و اذ&= #1740;ت می رسانند.

<= b> 

<= b>و یا بدون هیچ گون= 607; علت و سببی می خواهند به وی آزار برسانن= 83; و این فقط یک نوع ظلم وستم است همچنانک= 07; انسانها هنگامی که سرشتشان دگرگون می شو= 583; و ایمانشان ض= 593;یف می گردد، برخ= 740; نسبت به برخی دیگر ستم روا می دارند.

<= b> 

<= b>خدا&#= 1608;ند می فرماید :( = الّ&#= 1614;ذِینَ یَأکُلُونَ الربوا لایق= 08;مون إلا کما الذی &#= 1740;تخبطه الشیطن من المس) سورۀ بقر= 607; آیه 275

<= b> 

<= b>کسا&#= 1606;ی که ربا می خور&#= 1606;د ( در روز قیامت ) بر نمی خیزند مگر مانند  کسی  که بر اثر تماس شیط= 575;ن دیوانه شده...

<= b> 

<= b>اما&#= 1605; قرطبی می گوی= 606;د:

<= b> 

<= b>این &= #1570;یه دلیل است بر باطل  بودن  گفتار=   کسانی=   که صرع توسط جن را انکار کرده اند ، وگ&#= 1601;ته اند شیطان در بدن انسان را= 607; ندارد . تفسیر قرطبی( 3/355)

<= b> 

<= b>و ام&= #1575; چند حديث و روايت از جن زدگي در زمان رسول الله (ص)

<= b> 

<= b>عطا&#= 1569; بن أبی رباح م&#= 1740; گویند : عبدالله بن عباس به من گفت : آیا می خواهی زن بهش= 578;ی به تو نشان  دهم؟        =   

<= b> 

<= b>گفت&#= 1605; : بله ، گفت : این زن سیاه ، نزد  رسول الله صل الله علیه وسلم آمده و عرض کرد یا رسول الله صل الله علیه وسلم من مبتلا به صرع هستم .و در وقت صرع بدنم نما= 740;ان می شود ، پس برایم دعاء بفرما .

<= b> 

<= b>رسو&#= 1604; الله صل الله علیه وسلم فرمود: ( اگر خواستی صبر ک= 606; ، و پاداش بهشت خواهد بود و اگر خواستی=   برایت از خداوند دعاء طلب می کنم تا تو را شفا بدهد) پس وی گفت : صبر می کنم ، پس گفت : ا= ;ی رسول الله صل الله علیه وسلم  بدنم لخت و نمایان=   می شود  پس از خداوند=   بخواه=   تا اینکه  نمایا= ;ن  و لخت  نشوم š= 8; آنگاه  رسول الله  صل الله  علیه وسلم  برایش دعا  کرد. بخاری ( 5652) مسلم( 2576)

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b>اما&#= 1605; بن حجر در فتح الباری=   می گوید : در روایت بزار آمده که آن زن گفت : ( من از خب®= 0;ث می ترسم که مرا برهنه سازد ) و مراد از خبیث همان شیطان  می باشد.

<= b> 

<= b>و صر&= #1593;ی که ام زفر به آن مبتلا می بود از انواع صرع جن ( جن زدگ= ی ) بود. فتح الباری ( 10/115) =

<= b> 

<= b>اما&#= 1605; احمد از یعلی بن مره روایت می کند : زنی  نزد رž= 7;ول الله  صل الله علی= 607; وسلم آمد در حالی که فرزند  خردسالش که = 576;یمار بود (جنی شده بود) با خود به همراه آورده بود.آنگاه رس= 608;ل الله صل الله علیه وسلم  فرمود= ;: ( بیرون شو ای دشمن خدا ، من رسول الله هستم ) در نتیج&= #1607; ان کودک شفا ی&#= 1575;ب شد.  مسند احمد ( 4/ 172،171)

<= b> 

<= b>و در بعضی از  الفاظ این حدیث آمد= 607; : ما همراه رسول الله صل الله علیه وسلم  در سفر بودی= 605; ، آنگاه زنی را دیدیم که نشسته است و کودکی همراه = 608;ی  می باشد . پس عرض کرد: ای رسول خدا ، به این کودک بلا رسی= 583;ه و به خاطر بلا&#= 1740; او ما هم در بلا هستیم ، و در شبانه روز نمی دانیم  چند بار او را می گ&= #1740;رد . رسول الله  صل الله علیه وسلم  فرمود: ( کودک را به من بده ) آنگاه آن زن کودک را بلند کرد و به رسول الله  صل الله علی= 607; وسلم  داد،  رسول الله ص= 604; الله علیه وسلم  کودک را در م&#= 1740;ان خود و پالان شترش قرار داد، سپس دهانش را باز &#= 1705;رد و سه بار در آن دمید، و فرمودند: (( بسم الله أنا عبدالله ، اخسا عدو الل= 607; )) آنگاه کودک را به مادرش بر گرادند.

<= b> 

<= b>وفر&#= 1605;ود : ( در هنگام برگشتن در ای= 606; جا ما  را ملاقات ک= 606; وما را از حال او با خبر ساز )=

<= b> 

<= b>یعل&#= 1740; بن مره  می گوید : پس ما رفتیم و برگشتیم ، پس آن زن را در آن جا دیدیم که با خودش سه گوسفند دارد .

<= b> 

<= b>آنگ&#= 1575;ه رسول الله صل الله علیه وسلم فرمودن= 83;: ( کودکت چگونه است ؟)

<= b> 

<= b>گفت :قسم به ذاتی که تو را به حق فرستاده است تا این لحظه چ&#= 1740;زی از آن  ندیده ایم . و این گوسفندا= 06; را بردارید ، رسول الله صل الله علیه وسلم به من فرمود: ( پائین بیا ویکی را بردار و بقیه به وی بر گردان)

<= b> 

<= b>مسن&#= 1583; احمد (4/170)

<= b> 

<= b> 

<= b>ارت= 76;اط با جنيان

<= b> <= /b>

<= b>بسي&#= 1575;ري از مردم دوست دارند با جن ارتباط بر قر= 575;ر كنند و سوال هاي خود را از جن بپرسند.

<= b>هما&#= 1606;طور كه اشاره كرد= 605; كمك خواستن ا= 586; جنيان شرك به خداوند است و درست نيست.

<= b>خيل&#= 1610; از دوستان بخ= 575;طر حس كنجكاوي دست به اين كار ميزنند و از عواقب آن بي اطلاع هستند

<= b>در ادامه به نشانه هاي جن زدگي در خواب و بيداري ميپردازيم.=

<= b> 

<= b>نشا= 606;ه های جن زدگی در خواب عبار= 578; است از :

<= b> 

<= b>پری&#= 1588;ان بودن و بخواب نرفتن .

<= b> 

<= b>بيد&#= 1575;ر شدن مكرر در شب.

<= b> 

<= b>کاب&#= 1608;س ، ( یعنی : انسان در خواب چیزی &#= 1578;رسناک می بیند و می ترسد و نمی تواند حرکت کند )

<= b> 

<= b>خوا&#= 1576;های وحشتناک .

<= b> 

<= b>بطو&#= 1585; استمرار حیو= 75;ناتی را مانند  گربه  = 8; سگ و شتر و مار و شیر و روباه و موش در خواب دیدن.

<= b> 

<= b>خند&#= 1607; یا گریه و فریاد در خواب.

<= b> 

<= b>در خواب ناله کردن.

<= b> 

<= b>بدو&#= 1606; شعور از خواب بلند شدن و در حال خواب راه رفتن.

<= b> 

<= b>افر&#= 1575;دی را درخواب  ببیند که دارای قد بسیار بلند ی= 575; بسیار کوتاه باشند یا اشخاص سیاهی را ببیند.

<= b> 

<= b> 

<= b>نشا= 606;ه های جن زدگی در بیداری :

<= b> 

<= b>درد سر دائمی

<= b> 

<= b>از ذکر خدا و نماز و عبادت کراهت داشتن.

<= b> 

<= b>پری&#= 1588;ان خیالی .

<= b> 

<= b>احس&#= 1575;س تنگی در سینه .<= o:p>

<= b> 

<= b>میل به گوشه نشین= 740;

<= b> 

<= b>بخو&#= 1575;ب رفتن  انگشتان دس= 78; و پا.

<= b> 

<= b>درد کردن عضوی از اعضای بدنش ک= 607; پزشکان از علاج آن عاجز باشند.

<= b> 

<= b>شنی&#= 1583;ن صداهای عجیب = 608; غریب.(فرياد و جيغ بچه و زن و = ...)

<= b> 

<= b>غش کردن.

<= b> 

<= b>قصد داشتم تا راه هايي كه اساتيد گرام= 10; در مورد ارتباط با جنيان بيان كرده اند را در اختيار دوستان قرار بدم ولي بدلي= 604; اينكه ممكن بود سو استفاده اي ر= 582; بده و فرد به مشكلي بر بخوره از انجام اين كا= 585; صرف نظر كردم...=

<= b> 

<= b>در بالا نشانه هاي جن زدگي را با هم ديديم و اما

<= b> 

<= b>علت جن زدگي

<= b> <= /b>

<= b>جن زدگي علت زيادي دارد ك= 607; مي توان به اين چند مورد اشاره كرد:

<= b>گاه&#= 1740; به خاطر عشق و شهوت

<= b> به علت دشمنی و مجازات صورت = 605;ی گیرد ، یعنی ا&#= 1740;نکه برخی انسانه= 75; به آنها آزار واذیت برسانند، وی= 75; اینکه  جنیها چنین گمان کنند که آنها از روی عمد آزار و اذ&#= 1740;تشان  می کنند ، با ادرار کردن ب= 585; آنها ، یا با ر&= #1740;ختن آب گرم و یا کشتن بعضی از آنان ، اگر چه خود انسان ای= 606; را نداند ، وجهل و نادان= 740; و ستم در بین جن بسیار وجو= 583; دارد پس آنان در هنگام عقوبت و مجازات کردن = 576;یش از آنچه که سزاوار باشد عقوبت می کنن= 583; و گاهی اوقات مانند انسانهای احمق و نادان به خاطر پوچی و بیهودگی و اذیت کردن وارد بدن انسان می شوند.

<= b> 

<= b>ما د&= #1585; این جا بطور خلاصه به ذکر علل جن زدگی م&#= 1740; پردازیم

<= b> 

<= b>عشق &= #1548; (پری) زن جنی  عاشق مرد انسی شود و یا  ا= ;ینکه  مرد ج = 6;ی  عاشق زن انسی گردد.

<= b> 

<= b>داخ&#= 1604; شدن جنی از راه سحر ، این چنین است که جادوگر به خاطر آزار و اذیت فلان شخ= 589; او را مامور داخل  شدن به بدنش  می نم= 5;ید .

<= b> 

<= b>ستم انسان به آنه= 575; ، و آن با ریخت&= #1606; آب گرم بر آنان ، و یا با افتادن=   بر رویشان ، و یا با ادرار کردن بر آنان.

<= b> 

<= b>ستم جن به انسان ، و آن اینکه بدون هیچگون= 07; سبب وارد بدن= 588; گردد و او را اذیت نماید ، و این در یکی از حالات  زیر امکان دارد:

<= b> 

<= b>خشم &= #1586;یاد

<= b> 

<= b>ترس بسیار

<= b> 

<= b>غوط&#= 1607; ور بودن در شهوات و گناهان

<= b> 

<= b>غفل&#= 1578; بسیار

<= b> 

<= b>اند&#= 1608;ه بسیار

<= b> 

<= b>خوش&#= 1581;الی زیاد

<= b> 

<= b>شی&#= 1582; الاسلام ابن تیمیه در اين مورد مفصل سخن گفت= 607; اند...

<= b> 

<= b>بدون ش= 05; داخل شدن جن به بدن انسان از جملۀ ظلم و ستمی است که شریعت اسلام از آن نهی کرده ، و از بی&= #1606; بردن  ظلم از جمله کارهای است ک= 607; به انسان  اجر و پاداش داده م= 740; شود.و رسول الله (ص) هم انسان ها را به اين كار تشويق كرده اند.

<= b> 

<= b>مسلما = 6;ان ميتوانند با تلاوت قران ي= 575; اذكار و دعاه= 575;ي قرآني و شرعي به فرد جن زده كمك كنند.

<= b>اما بايد صفاتي ر= 575; دارا باشند ك= 607; عبارت اند از :<= o:p>

<= b> 

<= b>صفات=

<= b> 

<= b> 

<= b> اخلاص داشته باشد.

<= b> 

<= b>دا= رای عقیدۀ صحیح باشد .

<= b> 

<= b>مت= مسک و پایبند به احکام قرآن و سنت باشد.

<= b> 

<= b>به راههای شیطا= 06; و احوال جن آگاهی داشته باشد.

<= b> 

<= b>دا= رای علم و آگاهی باشد، بویژه به اصول دین و امور دعوت .

<= b> 

<= b>به طاعت و عبادت خداوند مداومت داشت= 07; باشد.

<= b> 

<= b>از محرمات اجتناب کند.

<= b> 

<= b>از بدعت دوری کند.

<= b> 

<= b>بر ادعیه و اذکا= 585; و اوراد محافظت نمای= 83;.

<= b> 

<= b> 

<= b>جن گيري

<= b> 

<= b>جن گيري و يا علاج فرد جن زده داراي سه مرحله است:

<= b>1.ق= 6;ل از علاج

<= b>2.ه = 6;گام علاج

<= b>3.بŸ= 3;د از علاج

<= b> 

<= b>مر&#= 1581;له اول:

<= b> 

<= b>بر خداوند توکل نماید و دعا کند که خداون= 583; گشایشی بدهد = 608; او را در این امر یاری کند.

<= b> 

<= b>پا= ک ساختن آن خان= 607; و مکانی که علاج در آن صورت می گیرد= 548; با بیرون برد= 606; عکس و چیزهای منکری که مان= 593; ورود فرشتگا= 06; می گردد.

<= b> 

<= b>بی= رون آوردن تعویذ = 608; دعاهای که در گردن و بازوی مریض است.

<= b> 

<= b>ام= ر کردن زنان به رعایت حجاب کامل و اینکه همراه با محر= 605; باشد.

<= b> 

<= b>بر طهارت و پاکی= 586;ه بودن ، پس شخص معالج و حاضر= 740;ن وضو بگیرند .

<= b> 

<= b>چن= د دقیقه ای درب= 575;رۀ ایمان به خدا و توکل بر او  برای حاضرین صحبت کردن .

<= b> 

<= b>مر&#= 1581;له دوم:

<= b> 

<= b>دس= ت خود را بر روی سر بیمار بگذارد ، و با ترتیل و صدای بلند آیات زی= 585; را در گوشش بخواند.

<= b> 

<= b>خو= اندن سوره فاتحه=

<= b> 

<= b>سو= ره البقره آیات 1-5=

<= b> 

<= b>سو= ره البقره آیات 163= -164

<= b> 

<= b>سو= ره البقره آیات 255= -257

<= b> 

<= b>سو= ره بقره آیات 285-286

<= b> 

<= b>سو= ره آل عمران آیا= 578; 18-19

<= b> 

<= b>سو= رۀ اعراف 54

<= b> 

<= b>سو= رۀ مؤمنون 115-118

<= b> 

<= b>سو= رۀ صافات ایات 1-10<= /o:p>

<= b> 

<= b>سو= رۀ احقاف 29 -32

<= b> 

<= b>سو= رۀ الرحمن 33-36

<= b> 

<= b>سو= رۀ حشر 21-24

<= b> 

<= b>سو= رۀ جن 1-9

<= b> 

<= b>سو= رۀ اخلاص

<= b> 

<= b>سو= رۀ فلق

<= b> 

<= b>سو= رۀ ناس

<= b> 

<= b>بع= د از تلاوت آیا= 578; یا جنی از بدن بیرون می شود و یا اینکه یک&#= 1740; از حالات زیر مشاهده می شود:

<= b> 

<= b>مر= یض غش می کند.<= /p>

<= b> 

<= b>فر= یاد می زند.

<= b> 

<= b>دس= ت بر گوشهایش م= 740; گذارد.

<= b> 

<= b>فر= یاد  می زند  و می گوید  قرآن نخوان .

<= b> 

<= b>صد= اهای عجیبی مانند صدای حیوانا= 78; بیرون می آورد.

<= b> 

<= b>چش= مانش را می بندد.

<= b> 

<= b>بد= نش شروع  به لرزش می کند.

<= b> 

<= b>آن= گاه بعد از مشاهد= 607; این علامات ا= 608; را مخاطب قرا= 585; بده و از وی ای&= #1606; سؤالها را بپرس:

<= b> 

<= b>نا= مت چیست؟

<= b> 

<= b>چه= دیانتی داری ؟

<= b> 

<= b>عل= ت داخل شدن به بدن این شخص چ&#= 1740;ست ؟

<= b> 

<= b>آی= ا کسی دیگر نیز همراه تو است ؟

<= b> 

<= b>آی= ا به دستور شخص سحرگری به بد= 606; این شخص داخل شده ای ؟

<= b> 

<= b>در کجای بدن هست= 740;؟

<= b> 

<= b>پس اگر جنی مسلمان باشد او را پند و اندرز بده و او را نصیحت کن ، و سبب داخل شدنش را بدان ، اگر به خاطر ظلم و ستم  ا= ین کار  کرده  برایش بیان کن  که سر انجام  ستمکاران  در روž= 6; قیامت  سخت است ، اگر مسئله عش= 602; و عاشقی است بگو این عمل درست نیست و او را از عذاب الهی بترسان = 548; و اگر به خاطر این بوده که شخص در حق او ستم کرده برا= 740;ش بگو این شخص  قصد آزار واذیت نداشته زیرا تو را ندیده ، و کسی که متعمداً کار= 40; نکرده سزاوا= 85; عقوبت نیست ، و مسلمان برادر مسلما= 06; است .

<= b> 

<= b>پس اگر پذیرفت و بیرون شد خدا را سپاس بگوئ= 740;د .

<= b> 

<= b>و قبل از بیرون شدنش باید عه= 583; ببندد که دیگ= 585; بر نگردد وبه کسی آزار نرساند ، وچن= 740;ن بگوید:

<= b> 

<= b>(( ب= 75; خدای بزرگ عه= 583; و پیمان می بندم که بدون آزار و اذیت از بدن این شخص بیرون  شوم ، = 08; هرگز بسوی او &#= 1740;ا مسلمان دیگر= 40; بر نمی گردم و هیچ مسلمانی را اذیت نکنم ، اگر من عهد خودم را شکست= 605; پس لعنت و نفر&#= 1740;ن خداوند و فرش= 578;گان و همه مردم بر من باد))

<= b> 

<= b>بع= د از عهد بستن با گفتن سلام علیکم از بدن بیرون می شود . و نکته ای که باید  توجه داشت ا= 740;ن است  که باید از انگشتان دست = 740;ا پاهایش، و یا از گوش و یا بی&= #1606;ی و یا دهانش بی&#= 1585;ون شود.و هرگز به وی اجازه  ندهید که از چشم یا شکمش بیرون شود.

<= b> 

<= b>-ام= ;ا اگر جنی کافر باشد قبل از هر چیز او را به اسلام  دعوت بده ، پس اگر پذیرفت و مسلمان شد بر= 575;یش بیان کن وجود= 588; در بدن این شخص و آزار رساندن به وی ظلم است و بای&#= 1583; از او بیرون شود.

<= b> 

<= b>و د= ;ر صورت نپذیرف= 78;ن اسلام و اصرا= 585; بر کفر و اذیت و آزار این شخص ، او را تهدید کن و آن آیات سابق را تکرارکن و (آی&#= 1578; الکرسی) وسور= 607; های ( یس) و ( صافات) و ( دخان)  و ( جن ) و (حشر ) و (همزه) و (أعلی) که به جن آزار و رنج می رساند را بخوان.

<= b> 

<= b>اگ= ر باز هم از بیر&#= 1608;ن شدن انکار کر= 583; با زدن بر شانه ها و ران و بازویش او را مجبور به ب&#= 1740;رون رفتن بکن.

<= b> 

<= b> 

<= b>مر&#= 1581;له سوم:

<= b> 

<= b>بر= ای اینکه جنی نتواند بارد= 40;گر به بدن این شخص برگردد لازم است که و&#= 1740; دستورات  زیر داده شود:

<= b> 

<= b>پا= یبندی و محافظت بر طاعت و عبادا= 578; ، و بخصوص نماز پنچگان= 07; را با جماعت خواندن.

<= b> 

<= b>دو= ری از گناهان و منکرات.

<= b> 

<= b>خو= اندن (( سورۀ بقره )) د= 85; منزل .

<= b> 

<= b>با وضو خوابیدن .

<= b> 

<= b>خو= اندن (( آیت الکرسی )) قبل از خواب .

<= b> 

<= b>خو= اندن دعای خواب .

<= b> 

<= b>خو= اندن (( سورۀ تبارک )) قبل از خوابی= 583;ن ، اگر سواد خواندن ندارد  به نوار یا قرائت کسی گو= 588; فرا دهد.

<= b> 

<= b>خو= اندن (( سورۀ یس )) یا گوش گرفتن آن در هنگام صبح.

<= b> 

<= b>در انجام هر کار= 740; ( بسم الله) گفتن .

<= b> 

<= b>خو= اندن اذکار و اورا= 583; صبح و شام.<= /p>

<= b> 

<= b>تن= ها نخوابیدن.=

<= b> 

<= b>اگ= ر مریض زن است باید او را به اداء کردن حق شوهر ، و رعای&#= 1578; حجاب شرعی ام= 585; کرد.

<= b> 

<= b>خو= اندن سوره یا جزئی از قرآن یا شن&#= 1740;دن آن در شبانه روز.

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= b>تو&#= 1589;يه هايي براي در امان بودن از شر جنيان:

<= b> 

<= b>بر اذکار و اوراد  صبح و شام محافظت کن.

<= b> 

<= b>قر= آن را بسیار تلاوت کن و یا به آن گوش فرا بده .

<= b> 

<= b>هر= گاه از جای بلندی پریدی ( بسم الله ) بگو.=

<= b> 

<= b>هر= گاه آب داغ روی زم&#= 1740;ن ریختی ( بسم الله ) بگو.=

<= b> 

<= b>هر= گاه وارد اتاق تا= 585;یکی شدی ( بسم الله ) بگو .

<= b> 

<= b>هر= گاه چیزی سنگینی بر زمین انداختی ( بسم الله ) بگو .

<= b> 

<= b>هر= گز در سوراخ ادرار نکن.

<= b> 

<= b>تن= ها نخواب ، در صورت مجبور بودن حتماً ب= 575; وضو بخواب و اذکار خواب ر= 575; فراموش نکن.

<= b> 

<= b>به سگی یا گربه ا&#= 1740; آزار نرسان .

<= b> 

<= b>به تنهای درشب ب= 607; صحرا نرو.

<= b> 

<= b>ما= ری که در منزل دی&#= 1583;ه می شود نکش ، و در این مسئله به نکات زیر توجه کن :

<= b> 

<= b>هر= گاه در خانه ات ماری دیدی سه روز به او هشدار بده و به او بگو : (( شم= 75; را قسم می دهم  به آن عهدی که سلیم= 575;ن بن داوود از شما گرفته اس= 578; که به ما آزار و اذیت نکنید و دوباره ظاه= 585; نشوید)) صحیح مسلم (7/494)  .اگر بعد از سه روز دوبار= 607; آشکار شد او را بکش .

<= b> 

<= b>اگ= ر بعد از سه روز  دوباره  ظاهر شد و او را کشت&= #1740; پس در این صورت یا شیطا= 606; است و یا جن یه&= #1608;دی یا مسیحی است . و یا جن مسلمان سرکش = 608; ستمگری است و &#= 1740;ا مار حقیقی است.

<= b> 

<= b>هر= گاه در خانه ماری دیدی که دو خط سفید یا سیاه  روی کمرش است . و یا مار دم کوتاه= 740; دیدی فوراً ا= 608; را بکش زيرا  پیامب= ;ر اسلام دستور = 705;شتن مارهای که دارای چنین صفتی هستند ر= 575; داده.

<= b> 

<= b> 

<= b>در خارج از منزل هر نوع ماری که دیدی بکش ز&#= 1740;را که پیامبر صل الله علیه وسلم فقط از کشتن مارهای که در خانه است نهی نمود= 607; است.

<= b> 

<= b> 

<= b> 

<= span lang=3DAR-SA style=3D'color:red'> 

<= b>آيات منتخب از قرآ= 606; كريم در مورد جن

<= b> 

 

= 605;تن عربی آیه : وَجَع&#= 1614;لُواْ لِلّهِ شُرَكَاء ال= 18;جِنَّ وَخَلَقَهُ = 5;ْ وَخَرَقُوا¡= 8; لَهُ بَنِين= 14; وَبَنَاتٍ بِغَيْرِ عِلْمٍ سُبْحَانَه¡= 5; وَتَعَالَى عَمَّا يَصِفُونَ ا= لانعام 100

 

 <= /p>

&= #1576;رای خدا شريکانی از جن قرار دادند و حال آنکه جن را خدا آفريده است و بی هيچ دانشی ، به دروغ دختران= 40; و پسرانی برا= 740; او تصور کرده اند او منزه است و فراتر است از آنچه وصفش می کنند

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَكَذ&#= 1614;لِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نِبِيٍّ عَد= 15;وًّا شَيَاطِينَ الإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْض= 13; زُخْرُفَ ال= 18;قَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاء رَبُّكَ مَا = 601;َعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُون¡= 4; ا= لانعام 112

 

 <= /p>

&= #1608; همچنين برای هر پيامبری دشمنانی از شياطين انس و جن قرار دادي= 605; برای ، فريب يکديگر ، سخن= 575;ن آراسته القا می کنند اگر پروردگارت م= 40; خواست ، چنين نمی کردند پس با افترايی ک= 607; می زنند رهاي= 588;ان ساز

 <= /p>

 

= 605;تن عربی آیه : وَيَو&#= 1618;مَ يِحْشُرُهُ = 5;ْ جَمِيعًا يَ= 75; مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَر¡= 8;تُم مِّنَ الإِنسِ وَقَالَ أَوْلِيَآؤ¡= 5;هُم مِّنَ الإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَع¡= 4; بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَ= 5; أَجَلَنَا الَّذِيَ أَجَّلْتَ لَنَا قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُم¡= 8; خَالِدِينَ فِيهَا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ إِنَّ رَبَّ= 03;َ حَكِيمٌ عَليمٌ الانع= ;ام 128

 

 <= /p>

&= #1608; روزی که همگا= 606; را گرد آورد و گويد : ای گروه جنيان ، شما بسياری از آدميان را پيرو خويش ساختيد يارانشان از ميان آدميان گويند : ای پروردگار ما = 548; ما از يکديگر بهره مند می شديم و به پاي&#= 1575;ن زمانی که برا= 740; زيستن ماقرا= 85; داده بودی رس= 610;ديم گويد : جايگاه شما آتش است ، جاودانه در آ= 606;جاخواهيد بود ، مگر آنچه خدا بخواهد هر آينه پروردگ= 75;ر تو حکيم و داناست

 <= /p>

 

= 605;تن عربی آیه : يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالإِنسِ أَلَمْ يَأْ= 78;ِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنذِرُو = 6;َكُمْ لِقَاء يَوْ= 05;ِكُمْ هَـذَا قَالُواْ شَهِدْنَا عَلَى أَنفُ= 87;ِنَا وَغَرَّتْه¡= 5;مُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا¡= 8; عَلَى أَنفُسِهِم¡= 8; أَنَّهُمْ كَانُواْ كَافِرِينَ ا= لانعام 130

 

<= o:p> 

&= #1575;ی گروه جنيان و آدميان ، آيا بر شما پيامبرانی ا= 86; خودتان فرستاده نشد= 07; تا آيات مرا برايتان بخوانند و شم= 575; را از ديدار چنين روزی بترسانند ؟ گويند : ما به زيان خويش گواهی می دهي= 605; زندگی دنياي= 40; آنان را بفريفت وبه زيان خود گواهی دادند = 548; که از کافران بودند

 <= /p>

 

متن عربی آیه : قَالَ ادْ&#= 1582;ُلُواْ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِك= 15;م مِّن الْجِنِّ وَالإِنسِ فِي النَّار= ِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أ= 15;خْتَهَا حَتَّى إِذَ= 75; ادَّارَكُو= 5;ْ فِي&#= 1607;َا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُم¡= 8; لأُولاَهُم¡= 8; رَبَّنَا هَـؤُلاء أَضَلُّونَ= 5; فَآ&#= 1578;ِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّ= 75;رِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَـكِن لاَّ تَعْلَم= ُونَ ا= لاعراف 38

 

&= #1711;ويد : به ميان امتهايی که پيش از شما بوده اند ، از جن و انس ، در آتش ، داخل شويد هر امتی که به آتش داخل شود امت همکيش خود را لعنت کند تا چون همگی در آنجا گرد آين= 583; ، گروههايی ک= 607; پيرو بوده ان= 583; در باره گروههايی که پيشوا بوده اند گويند : پروردگارا ، اينان ما را گ&#= 1605;راه کردند، دو چندان در آتش عذابشان کن گويد : عذاب همه دو چندان است ولی شما ن&#= 1605;ی دانيد

 

 

متن عربی آیه : وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّم¡= 4; كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإ&= #1616;نسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاّ= 14; يَفْقَهُون¡= 4; بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِر= ُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُون¡= 4; بِهَا أُوْلَـئِك¡= 4; كَا&#= 1604;أَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِك¡= 4; هُمُ الْغَافِلُ = 8;نَ ا= لاعراف 179

 

 <= /p>

&= #1576;رای جهنم بسياری از جن و انس را بيافريديم ا= 10;شان را دلهايی اس= 578; ، که بدان نمی فهم= 06;د و چشمهايی اس= 578; که بدان نمی بينند و گوشه= 575;يی است که بدان ن&#= 1605;ی شنوند اينان هما= 06;ند چارپايانند حتی گمراه تر از آنهايند ا= 610;نان خود غافلانن= 83;

 

 

متن عربی آیه : قُل لَّ&#= 1574;ِنِ اجْتَمَعَت¡= 6; الإِنسُ وَالْجِنُّ = 93;َلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَـذَا الْقُ&= #1585;ْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَان= 14; بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا ا= لاسرا 88

 

 <= /p>

&= #1576;گو : اگر جن و انس گرد آيند تا همانند اين قرآن را بياورند نمی توانندهمان = 6;د آن را بياورند ، هر چند که يکديگ= 585; را ياری دهند

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَإِذ&#= 1618; قُلْنَا لِلْمَلَائ¡= 6;كَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ ك= 14;انَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخ¡= 6;ذُونَهُ وَذُرِّيَّ= 8;َهُ أَوْلِيَاء مِن دُونِي وَهُمْ لَكُ= 05;ْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِم¡= 6;ينَ بَدَلًا= الكهف= ; 50

 

 <= /p>

&= #1608; آنگاه که به فرشتگان گفتيم که آدم را سجده کنيد ، همه جز ابليس که ، ازجن بود و از فرمان پرورد= 11;ارش سر بتافت سجد= 607; کردند آيا شي= 591;ان و فرزندانش ر= 575; به جای من به دوستی می گير= 610;د ، حال آنکه دشمن شمايند = 567; ظالمان بدچيزی را به جای خدا برگزيدند<= /p>

 <= /p>

 

متن عربی آیه : وَحُشِرَ لِسُلَيْمَ= 5;نَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِن= 17;ِ وَالْإِنسِ وَا&#= 1604;طَّيْرِ فَهُمْ يُوزَعُونَ ا= لنمل 17

 

 <= /p>

&= #1587;پاهيان سليمان از جن و آدمی و پرند&#= 1607; گرد آمدند و آنها به صف می رفتند

 

 

متن عربی آیه : قَالَ عِف&#= 1618;ريتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيك= 14; بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِكَ وَإ&#= 1616;نِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ= النمل= ; 39

 

 <= /p>

&= #1593;فريتی از ميان جنها گفت : من ، قبل از آنکه از جا&#= 1610;ت برخيزی ، آن را، نزد تو حاضر می کنم ، که من بر اين کار هم توانايم و هم امين

 

 

متن عربی آیه : وَلِسُلَي= ;ْمَانَ الرِّيحَ غُدُوُّهَا شَهْرٌ وَرَوَاحُه¡= 4;ا شَه&#= 1618;رٌ وَأَسَلْنَ= 5; لَهُ عَيْنَ الْقِطْرِ وَمِنَ الْجِنِّ مَ= 06; يَعْمَلُ بَيْنَ يَدَي&= #1618;هِ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَمَن يَزِغ= 18; مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِيرِ س= با 12

 

 <= /p>

&= #1608; باد را مسخر سليمان کردي= 05; بامدادان يک ماهه راه می رفت و شبانگا= 607; يک ماهه راه و چشم= 07; مس را برايش جاری ساختيم = 608; گروهی از ديو= 607;ا به فرمان پروردگارش برايش کار می کرد= 06;د و هر که از آنان سر از فرمان ما می پيچيد به او عذاب آتش سوزان را می چشا= 06;يديم

 

 

متن عربی آیه : فَلَمَّا قَضَيْنَا عَلَيْهِ الْمَوْتَ م= 14;ا دَلَّهُمْ عَلَى مَوْت&= #1616;هِ إِلَّا دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْكُلُ مِنسَأَتَه¡= 5; فَلَمَّا خَرَّ تَبَي&= #1617;َنَتِ الْجِنُّ أَ= 06; لَّوْ كَانُوا يَع= 18;لَمُونَ الْغَيْبَ مَا لَبِثُو= 75; فِي الْ&#= 1593;َذَابِ الْمُهِينِ س= با 14

 

 <= /p>

&= #1670;ون حکم مرگ را بر او رانديم حشره ای از حشرات زمين مردم را بر مرگش آگاه کر= 583; : عصايش را جويد چون فرو افتاد ، ديوها دريافتند که اگر علم غيب می دانستند ، در آن عذاب خوارکننده نمی ماندند=

 <= /p>

 

متن عربی آیه : قَالُوا سُب&#= 1618;حَانَكَ أَنتَ وَلِيُّنَا مِن دُونِهِ= 05; بَلْ كَانُو= 75; يَعْبُدُون&= #1614; الْجِنَّ أَكْث&= #1614;رُهُم بِهِم مُّؤْمِنُو = 6;َ س= با 41

 

 <= /p>

&= #1605;ی گويند : تو منزهی تويی ولی ما ، نه آنها اينان جنها را می پرستيدند و بيشترين به آنه= 75; ايمان داشتن= 83;

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَقَي&#= 1617;َضْنَا لَهُمْ قُرَنَاء فَزَيَّنُو= 5; لَهُم مَّا بَيْنَ أَيْدِيهِم¡= 8; وَمَا خَلْف= 14;هُمْ وَحَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ ف= 16;ي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِم مِّنَ الْجِ= 06;ِّ وَالْإِنسِ إِنَّهُمْ كَانُوا خَا= 87;ِرِينَ ف= صلت 25

 

 <= /p>

&= #1608; برايشان همدمانی مقد= 85; کرديم و آنان حال و آينده را در نظرشان بياراستند و بر آنها نيز همانند پيشينيانشا = 6; از جن و انس ، ع= ذاب مقرر شد زيرا زيانکار بودند

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَقَا&#= 1604;َ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنَا أَ= 85;ِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانَ= 5; مِنَ الْجِن= 17;ِ وَالْإِنسِ نَجْعَلْهُ = 5;َا تَحْتَ أَقْ= 83;َامِنَا لِيَكُونَا مِنَ الْأَسْفَل¡= 6;ينَ ف= صلت 29

 

 <= /p>

&= #1705;افران گويند : ای پروردگار ما = 548; آن دو تن را از = جن و انس که ما را گمراه کردند به ما بنمايا= 606; ، تا پای بر سر آنها نهيم تا از ما فروتر روند

 

 

= 605;تن عربی آیه : أُوْل&#= 1614;ئِكَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ = 75;لْقَوْلُ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِه= 16;م مِّنَ الْجِنِّ وَ= 75;لْإِنسِ إِنَّهُمْ كَانُوا خَاسِرِينَ ا= لاحقاف 18

 

 <= /p>

&= #1583;ر باره اينان همان سخن که در باره امتهای پيشي= 06; از جن و انس گفته ، شده بود به حقيقت می پيوندد اينان زيان کنندگانند<= /span>

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَإِذ&#= 1618; صَرَفْنَا إِلَيْكَ نَفَرًا مِّنَ الْجِ= 06;ِّ يَسْتَمِعُ = 8;نَ الْقُرْآنَ فَلَمَّا حَضَرُوهُ قَالُوا أَنصِتُوا ف= 14;لَمَّا قُضِيَ وَلَّوْا إِلَى قَوْمِهِم م= 17;ُنذِرِينَ ا= لاحقاف 29

 

 <= /p>

&= #1608; گروهی از جن را نزد تو روانه کرديم تا قرآن را بشنوند چون ب= 607; ، حضرتش رسيدند گفتن= 83; : گوش فرا دهيد چون به پايان آمد ، همانند بيم دهندگان= 40; نزد قوم خود بازگشتند<= /p>

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُ = 8;نِ ا= لذاريات 56

 

 <= /p>

&= #1580;ن و انس را جز برای پرستش خود نيافريد= 07; ام

 

 

= 605;تن عربی آیه : يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَط= 14;عْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَ= 5;تِ وَالْأَرْض¡= 6; فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُ= 04;ْطَانٍ ا= لرحمن 33

 

 <= /p>

&= #1575;ی گروه جنيان و آدميان ، اگر می توانيد که از کناره های آسمانها و، زمين بيرون رويد ، بيرون رويد ولی بيرون نتوانيد رفت مگر با داشتن قدرتی

 

 

= 605;تن عربی آیه : قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ ن= 14;فَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِ= 93;ْنَا قُرْآنًا عَجَبًا= الجن 1

 

 <= /p>

&= #1576;گو : به من وحی شده است که گروهی از جن ، گوش فرا دادند ، و گفتند که ما قرآنی شگفت شنيديم

 <= /p>

 

= 605;تن عربی آیه : وَأَن&#= 1617;َا ظَنَنَّا أَ= 06; لَّن تَقُول= 14; الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا= الجن 5

 

 <= /p>

&= #1608; ما می پنداشتيم که = 548; آدمی و جن در باره خدا درو= 594; نمی گويند=

 

 

= 605;تن عربی آیه : وَأَن&#= 1617;َهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَ= 93;ُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُ = 5;ْ رَهَقًا= الجن 6

 

 <= /p>

&= #1608; نيز مردانی بودند از آدميان که به مردانی از جن پناه می بردن= 583; و بر طغيانشا= 606; می افزودند=

<= o:p> 

<= o:p> 

<= b> 

<= b>با آرزوي موفقي= 78; و پيروزي برا= 610; شما دوستان و برادران و خواهران مسلمان

<= b> التما= س دعاي خير

<= b>يا= سين قاسمي

<= b>اي= ران - زاهدان

<= b> 

<= b>= Yasin ghasemi

<= b>ايميل: softestan@gmail.com

<= b> 

<= b>نشر اين مقاله با ذكر نام نويسنده برا= 10; عموم آزاد است.

<= b>فالله خير الحافظ و هو الرحمن الرحمين

<= b>